Незаконність оформлення постанови на місці вчинення правопорушення
Чинний Кодекс України про адміністративні
правопорушення передбачає, де саме може виноситися Постанова у справі про адміністративне правопорушення на підставі складеного
Протоколу (який в свою чергу складається на місці вчинення правопорушення) а
саме, що «Справа про
адміністративне правопорушення розглядається за місцем його вчинення.
Справи про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 80, 81,
121 — 126(тобто
ст. 122 включно), 127-1 —
129, частинами першою, другою, третьою і четвертою статті 130 і статтею 139
(коли правопорушення вчинено водієм) цього Кодексу, можуть також розглядатися
за місцем обліку транспортних засобів або за місцем проживання порушників.» - Таким чином розгляд
справи і винесення постанови на підставі протоколу здійснюється за місцем його
вчинення, за місцем обліку транспортного засобу, за місцем проживання
порушника.
Що є місцем винесення Постанови за Кодексом:
1.За місцем його вчинення – означає, що якщо Ви
проживаєте у м. Львові, а правопорушення вчинене у м. Києві, то інспектор ДАІ,
який склав Протокол, надсилає/здає його ВДАІ міста Києва (тобто передає ДАІ населеного
пункту де вчинено правопоруш.). Відповідна посадава особа Київського ДАІ розглядає справу за цим протоколом і виносить
Постанову.
2.За місцем обліку транспортного засобу – означає, що якщо Ви
вчинили правопорушення в м. Києві, а Ваш автомобіль перебуває на обліку в ДАІ м. Полтави, то інспектор ДАІ який склав Протокол надсилає його ДАІ м. Полтави. Відповідна посадава особа Полтавського ДАІ розглядає справу за цим протоколом і виносить
Постанову.
3.За місцем проживання порушника – означає, що якщо
особа на ім’я,
якої складений Протокол проживає у м. Одесі, а Протокол складений у м. Харкові,
то інспектор ДАІ, який склав Протокол має надіслати його ДАІ м. Одеси (ДАІ
населеного пункта де проживає порушник). Відповідна посадава особа Одеського ДАІ розглядає справу за цим протоколом і виносить
Постанову.
Кодекс спеціально розводить місце складання Протоколу і
місце винесення Постанови, щоб відбувся повноцінний процес розгляду з дотримання всіх вимог КУпАП. В т.ч., особа, яка вказана в Протоколі мала час
на збір доказів, заявлення клопотань, а саме головне,
щоб мала час на отримання правової допомоги і залучення захисника до розгляду
справи.
Тому
Шановні Водії, якщо працівник ДАІ на місці складення Протоколу зразу виписує
Постанову, обов’язково беріть копію Протоколу і копію Постанови, які інспектор ДАІ має згідно Кодексу
обов’язково Вам надати в момент їх складення, і в 10 дений термін подавайте позов до суду.
Звертайтесь
до Нас - ми обов’язково Вам надамо повний спектр правової допомоги і забезпечимо для Вас
позитивний результат.
Виноградівський райсуд заборонив простим ДАІшникам брати штрафи Виноградівський районний суд Закарпатської області ухвалив рішення, відповідно до якого інспектор ДАІ не має законного права виписувати на місці порушення постанову про накладення штрафу. Рішення суду можна подивитися в Єдиному державному реєстрі. Виноградівський райсуд заборонив простим ДАІшникам брати штрафи
У ході розгляду справи про оскарження штрафу, суддя встановив, що відповідачем всупереч положенням п. 3 ч. 2 ст. 222 КУпАП, та п. 4.1 Інструкції затвердженою Наказом МВС України від 26.02.2009 року № 77 не надано жодних доказів того, що інспектор Кукуль М.Ю. має спеціальне звання та відповідно до своїх функціональних обов'язків має право самостійно виносити постанови.
"Згідно з п. 12.4 цієї самої Інструкції таке право (накладати штраф) надано тільки інспекторам адміністративної практики ДАІ МВС України, яким, згідно з положеннями п. 16.6 Наказу МВС України № 111 від 27.03.2009 року, він був зобов'язаний передати складений ним адмінпротокол", – зазначається в рішенні суду.
На підставі того, що штраф був виписаний інспектором ДАІ на дорозі, а не працівником адмінпрактики в будівлі Державтоінспекції, постанова ДАІ було визнана судом незаконною і скасована.
В п.4.1 Інструкції, затвердженої Наказом МВС України № 77 вказано, що самостійно виносити постанови про штрафи мають право працівники ДАІ МВС, які мають спеціальні звання, відповідно до своїх функціональних обов'язків.
Згідно з п.15.6. Інструкції, затвердженої наказом МВС № 111, протоколи про адміністративні правопорушення після закінчення зміни здаються командирові підрозділу ДПС, або особі, яка його замінює для реєстрації та передачі до відділів Державтоінспекції МВС з обслуговування адміністративних територій.
Відповідно до п. 12.4 Інструкції, затвердженої Наказом МВС України № 77, інспектори з адміністративної практики ДАІ МВС або особи, що виконують їх обов'язки, виносять постанову по справі про адміністративне правопорушення.
Таким чином, у разі виявлення правопорушення, інспектор ДАІ зобов'язаний скласти адміністративний протокол і в кінці зміни передати його працівнику адмінпрактики, який повинен викликати водія в управління і оштрафувати.
Якщо ДАІшник після складання протоколу відразу ж виписує штраф, то така постанова не може вважатися законною і скасовується в суді, що доведено на практиці.
Важко не погодитися з висновком Виноградівського районного суду Закарпатської області, оскільки не може бути такого, щоб людина була слідчим і суддею в одній особі. У даній ситуації інспектор лише збирає докази на дорозі, а розглядати справу повинен інший ДАІшник або суддя.
Якщо ж одна і та ж особа складає протокол і виписує постанову, то такий розгляд справи апріорі не може вважатися об'єктивним, оскільки працівник ДАІ прямо зацікавлений в тому, щоб оштрафувати водія.
Коли адміністративну справу розглядає співробітник адмінпрактики, він і буде нести відповідальність у разі винесення неправомірного рішення. І якщо простим ДАІшникам пбайдуже на свою долю, то тим хто сидить у кабінетах, хочеться працювати довго і щасливо.
А от така ситуація: працівник ДАІ зупинив мене, склав адмінпротокол і тут же виписав постанову про штраф, причому і в протоколі і в постанові невірно зазначив номер автомобіля (помилився однією цифрою) - чи мають такі документи юридичну силу і чи є зміст оскаржувати їх в суді ?