Стаття 31. Повноваження окружної виборчої комісії
1. Повноваження окружної виборчої комісії починаються
з моменту складення присяги не менш як двома третинами її мінімального
складу, визначеного частиною першою статті 27 цього Закону, на її
першому засіданні, яке проводиться не пізніш як на третій день після
дня прийняття рішення про її утворення.
2. Окружна виборча комісія:
1) забезпечує підготовку та проведення виборів депутатів в
одномандатному окрузі та в загальнодержавному окрузі в межах
одномандатного округу;
2) здійснює в межах відповідного одномандатного округу контроль за
додержанням і однаковим застосуванням законодавства про вибори депутатів
виборцями, дільничними виборчими комісіями та їх членами, органами
державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим та органами
місцевого самоврядування, посадовими і службовими особами цих органів,
підприємствами, закладами, установами, організаціями та їх посадовими
особами, засобами масової інформації, їх власниками, посадовими особами
та творчими працівниками, кандидатами у депутати, партіями, їх
представниками та уповноваженими особами, довіреними особами кандидатів
у депутати в одномандатних округах, офіційними спостерігачами,
громадськими організаціями;
3) надає правову, організаційно-методичну, технічну допомогу
дільничним виборчим комісіям, організовує навчання членів цих комісій з
питань організації виборчого процесу;
4) реєструє довірених осіб кандидатів у депутати, зареєстрованих в
одномандатному окрузі, та видає їм посвідчення за формою, встановленою
Центральною виборчою комісією;
5) утворює дільничні виборчі комісії відповідно до цього Закону, крім
випадку, передбаченого у частині тринадцятій статті 28 цього Закону;
6) скликає у разі необхідності за власною ініціативою засідання дільничної виборчої комісії;
7) вирішує питання використання коштів Державного бюджету України,
виділених на підготовку та проведення виборів депутатів, у порядку,
встановленому Центральною виборчою комісією;
8) контролює дотримання органами, уповноваженими на це законом,
законодавства щодо складання списків виборців по виборчих дільницях на
території одномандатного округу, контролює надання їх для загального
ознайомлення;
9) контролює діяльність місцевих органів виконавчої влади та органів
місцевого самоврядування з питань забезпечення приміщеннями для
голосування, транспортом, засобами зв'язку, обладнанням, у межах своєї
компетенції розглядає і вирішує інші питання матеріально-технічного
забезпечення виборів депутатів на території одномандатного округу;
10) передає дільничним виборчим комісіям виборчі бюлетені, бланки
іншої документації відповідно до цього Закону, забезпечує контроль за
обліком виборчих бюлетенів у межах одномандатного округу;
11) забезпечує виготовлення інформаційних плакатів, плакатів, що
роз'яснюють порядок голосування та відповідальність за порушення
законодавства про вибори депутатів, печаток дільничних виборчих комісій
та передає їх дільничним виборчим комісіям, а також забезпечує
виготовлення іншої виборчої документації;
12) надає правову, організаційно-методичну, технічну допомогу
дільничним виборчим комісіям, організовує навчання голів, заступників
голів, секретарів дільничних виборчих комісій;
13) заслуховує інформацію дільничних виборчих комісій, місцевих
органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань
підготовки і проведення виборів;
14) реєструє офіційних спостерігачів від партії, яка висунула
кандидатів у депутати у загальнодержавному окрузі, від кандидата у
депутати в одномандатному окрузі, від громадської організації;
15) розглядає заяви і скарги на рішення, дії або бездіяльність дільничних виборчих комісій і приймає рішення з цих питань;
16) встановлює підсумки голосування в загальнодержавному окрузі в
межах одномандатного округу та одномандатному окрузі, складає протоколи
про підсумки голосування, передає протоколи та іншу виборчу
документацію, передбачену цим Законом, Центральній виборчій комісії;
17) визнає голосування на виборчій дільниці недійсним у випадках, передбачених цим Законом;
18) забезпечує передачу на зберігання до відповідної архівної установи
виборчої та іншої документації в порядку, встановленому Центральною
виборчою комісією;
19) здійснює інші повноваження, передбачені цим та іншими законами України.
3. Повноваження окружної виборчої комісії припиняються через
п'ятнадцять днів після дня офіційного оприлюднення Центральною виборчою
комісією результатів виборів депутатів у порядку, встановленому цим
Законом.
4. Статус окружної виборчої комісії як юридичної особи припиняється в порядку та у строки, визначені статтею 38 цього Закону.
Стаття 32. Повноваження дільничної виборчої комісії
1. Повноваження дільничної виборчої комісії
починаються з моменту складення присяги не менш як двома третинами її
мінімального складу, визначеного частинами другою та третьою статті 28
цього Закону, на засіданні комісії, що проводиться не пізніш як на
третій день після дня прийняття рішення про її утворення.
2. Дільнична виборча комісія:
1) здійснює контроль за неухильним додержанням та однаковим
застосуванням законодавства про вибори депутатів під час голосування та
підрахунку голосів на виборчій дільниці;
2) отримує список виборців від органу ведення Державного реєстру
виборців або Міністерства закордонних справ України, складає список
виборців у випадках, передбачених цим Законом, надає його для
загального ознайомлення, а також вносить до нього зміни у випадках,
передбачених цим Законом;
3) забезпечує можливість ознайомлення виборців з виборчими списками
кандидатів у депутати від партій, відомостями про кандидатів у депутати в
одномандатних округах, а також з рішеннями, прийнятими Центральною
виборчою комісією, відповідною окружною виборчою комісією, власними
рішеннями та повідомленнями;
4) в порядку та в строки, встановлені частиною другою статті 40 цього
Закону, вручає або надсилає кожному виборцю іменне запрошення із
зазначенням дати проведення голосування, адреси приміщення для
голосування, часу початку і закінчення голосування;
5) забезпечує облік отриманих комісією виборчих бюлетенів;
6) забезпечує підготовку приміщення для голосування та виборчих скриньок;
7) за рішенням Центральної виборчої комісії вносить зміни до виборчих
бюлетенів у порядку та у строки, передбачені цим Законом;
8) організовує на виборчій дільниці голосування;
9) проводить підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, складає
протоколи про підрахунок голосів на виборчій дільниці та передає їх та
іншу виборчу документацію відповідній окружній виборчій комісії у
порядку, встановленому цим Законом;
10) визнає недійсним голосування на виборчій дільниці за наявності обставин, передбачених статтею 92 цього Закону;
11) розглядає заяви і скарги з питань підготовки та організації
голосування на виборчій дільниці та в межах своїх повноважень приймає
щодо них рішення;
12) здійснює інші повноваження, передбачені цим та іншими законами України.
3. Повноваження дільничної виборчої комісії припиняються через п'ять
днів після дня офіційного оприлюднення Центральною виборчою комісією
результатів виборів депутатів.
4. Дільнична виборча комісія припиняє свою діяльність одночасно з припиненням її повноважень.
Стаття 33. Організація роботи окружних та дільничних виборчих комісій
1. Виборча комісія є колегіальним органом. Основною
формою роботи виборчої комісії є засідання, яке скликається головою
комісії, в разі його відсутності - заступником голови, а в разі
відсутності голови та його заступника - секретарем комісії.
2. У разі необхідності засідання виборчої комісії може бути скликане рішенням виборчої комісії вищого рівня.
3. На письмову вимогу третини складу виборчої комісії голова виборчої
комісії або його заступник зобов'язаний скликати засідання комісії не
пізніше наступного дня після отримання такої вимоги.
4. Перше засідання виборчої комісії скликається її головою не пізніш
як на третій день після дня її утворення, а наступні - за необхідністю.
У разі утворення виборчої комісії одночасно з утворенням виборчої
дільниці відповідно до частини тринадцятої статті 28 цього Закону перше
засідання комісії скликається не пізніше наступного дня після дня її
утворення.
5. Засідання виборчої комісії є повноважним за умови присутності більше половини членів комісії від складу цієї комісії.
6. Засідання виборчої комісії скликається з обов'язковим повідомленням
усіх членів комісії про час, місце проведення засідання та його
порядок денний.
7. Членам виборчої комісії надаються проекти рішень комісії та
необхідні документи, як правило, не пізніше останнього дня перед днем
проведення засідання комісії, однак не пізніш як до початку засідання.
8. Засідання виборчої комісії веде голова комісії або його заступник; у
разі невиконання ними цієї функції або у разі їх відсутності, у тому
числі у день голосування, зокрема, при підрахунку голосів на виборчій
дільниці, встановленні підсумків голосування в межах території
одномандатного округу комісія на кожному такому засіданні визначає із
свого складу головуючого на засіданні з числа членів комісії.
9. Виборча комісія на вимогу трьох членів комісії, а також за рішенням
виборчої комісії вищого рівня або суду зобов'язана розглянути на
своєму засіданні питання, що належать до її повноважень, не пізніш як у
триденний строк від дня заявлення вимоги або прийняття зазначеного
рішення, але не пізніше дня голосування, а у день голосування, крім
дільничної виборчої комісії, - невідкладно. Дільнична виборча комісія
зобов'язана розглянути на своєму засіданні питання, що належать до її
повноважень, на вимогу зазначених членів комісії у день голосування або
за рішенням виборчої комісії вищого рівня чи суду, прийнятого в день
голосування, невідкладно після закінчення голосування.
10. Рішення виборчої комісії приймається відкритим голосуванням
більшістю голосів від складу комісії, крім випадків, передбачених цим
Законом.
11. Рішення комісії набирає чинності з моменту його прийняття, за винятком випадків, передбачених цим Законом.
12. На засіданні окружної або дільничної виборчої комісії у день
голосування, зокрема, при підрахунку голосів, встановленні підсумків
голосування в межах виборчого округу, у разі присутності менше ніж двох
третин членів комісії від складу комісії рішення комісії приймається не
менше ніж двома третинами голосів від числа членів комісії, присутніх
на засіданні комісії.
13. Член виборчої комісії, який бере участь у її засіданні і не згоден
з рішенням, прийнятим комісією, має право протягом двох днів після
засідання, на якому було прийнято рішення, у письмовій формі висловити
окрему думку, яка додається до протоколу відповідного засідання
виборчої комісії і є його невід'ємною частиною.
14. Рішення виборчої комісії, прийняте в межах її повноважень, є
обов'язковим для виконання усіма суб'єктами виборчого процесу, органами
державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим та органами
місцевого самоврядування, посадовими і службовими особами цих органів,
підприємствами, закладами, установами, організаціями та їх посадовими
особами, засобами масової інформації, їх власниками, посадовими особами
та творчими працівниками, об'єднаннями громадян.
15. Рішення виборчої комісії, що суперечить законодавству України або
прийняте з перевищенням її повноважень, може бути скасоване виборчою
комісією вищого рівня або визнане протиправним та скасоване судом. У
такому випадку виборча комісія вищого рівня має право прийняти рішення
по суті питання.
16. Заяви, скарги та інші документи, що надійшли до виборчої комісії,
приймаються та реєструються в порядку, встановленому Центральною
виборчою комісією.
17. Для організаційного, правового, технічного забезпечення здійснення
повноважень, передбачених цим Законом, виборча комісія може залучати,
на підставі цивільно-правових угод, відповідних спеціалістів, експертів
та технічних працівників.
18. Ніхто не має права втручатися у діяльність виборчих комісій, крім як у випадках, передбачених законом.
Стаття 34. Право присутності на засіданні виборчої комісії
1. Зареєстровані відповідно до вимог цього Закону
представники партій у Центральній виборчій комісії беруть участь у
засіданні Центральної виборчої комісії з правом дорадчого голосу.
2. На засіданні Центральної виборчої комісії мають також право бути присутніми без дозволу чи запрошення:
1) кандидати у депутати, їх довірені особи та уповноважені особи
партій (разом не більше двох осіб від однієї партії, не більше однієї
особи від одного кандидата);
2) офіційні спостерігачі від громадських організацій, які отримали
дозвіл мати офіційних спостерігачів під час виборів депутатів (разом не
більше двох осіб від однієї громадської організації);
3) офіційні спостерігачі від іноземних держав та міжнародних організацій;
4) представники засобів масової інформації (не більше двох осіб від одного засобу масової інформації).
3. На засіданнях окружної чи дільничної виборчої комісії, у тому числі
при підрахунку голосів та встановленні підсумків голосування, на
виборчій дільниці в день голосування у приміщенні, де проводиться
голосування, мають право бути присутніми без дозволу чи запрошення
відповідної комісії лише такі особи:
1) члени виборчих комісій вищого рівня;
2) кандидати у депутати, їх довірені особи, уповноважені особи партій
(не більше однієї особи від однієї партії, одного кандидата);
3) офіційні спостерігачі від партії, яка висунула кандидатів у
депутати у загальнодержавному округу, від кандидата у депутати в
одномандатному окрузі або від громадської організації (не більше однієї
особи від однієї партії, одного кандидата, однієї громадської
організації);
4) офіційні спостерігачі від іноземних держав і міжнародних організацій;
5) представники засобів масової інформації (не більше двох осіб від одного засобу масової інформації).
4. Інші особи, крім зазначених у частині третій цієї статті та частині
першій статті 82 цього Закону, можуть бути присутніми на засіданні
виборчої комісії тільки з дозволу або на запрошення цієї комісії, про
що приймається рішення на засіданні виборчої комісії. Перебування осіб,
не передбачених частиною третьою цієї статті, на виборчій дільниці під
час проведення голосування, а також на засіданні виборчої комісії при
підрахунку голосів та встановленні підсумків голосування забороняється.
5. Виборча комісія може прийняти мотивоване рішення про позбавлення
права бути присутніми на засіданні осіб, зазначених у частині другій,
пунктах 2 - 5 частини третьої та частині четвертій цієї статті, якщо
вони протиправно перешкоджають його проведенню. Таке рішення
приймається не менше ніж двома третинами голосів від складу комісії
присутніх на засіданні комісії.
6. Працівники правоохоронних органів можуть здійснювати охорону
правопорядку в день голосування та при підрахунку голосів лише поза
межами приміщення для голосування. У випадку виникнення фактів порушень
правопорядку голова, заступник голови чи секретар комісії може їх
викликати виключно для вчинення дій з відновлення правопорядку і на
час, необхідний для таких дій.
Стаття 35. Документування діяльності окружних та дільничних виборчих комісій
1. Документування діяльності окружних та дільничних
виборчих комісій здійснюється у порядку, встановленому цією статтею та
порядком ведення діловодства виборчих комісій, який затверджується
Центральною виборчою комісією.
2. На засіданні виборчої комісії ведеться протокол засідання, який
веде секретар комісії. За відсутності секретаря комісії чи у разі
невиконання ним своїх повноважень на засіданні комісія обирає зі свого
складу секретаря засідання, який виконує обов'язки секретаря комісії на
відповідному засіданні та при оформленні документів засідання.
Протокол засідання комісії підписується головуючим на засіданні та
секретарем комісії (чи секретарем засідання). Протокол засідання
комісії надається для ознайомлення членам комісії на їх вимогу не
пізніше наступного засідання комісії, при цьому член комісії має право
його підписати. Протокол засідання комісії може бути наданий для
ознайомлення суб'єкту виборчого процесу на його вимогу не пізніше
наступного засідання комісії.
3. Рішення виборчої комісії з розглянутого питання оформляється у формі постанови, яка повинна містити:
1) найменування комісії;
2) найменування постанови;
3) час, дату та місце прийняття і порядковий номер постанови;
4) мотивувальну частину з посиланням на обставини, що зумовили розгляд
питання на засіданні комісії, посиланнями на відповідні положення
нормативно-правових актів або постанову виборчої комісії вищого рівня чи
рішення суду, якими керувалася комісія при прийнятті постанови;
5) резолютивну частину.
4. Постанова підписується головою виборчої комісії (головуючим на
засіданні) і секретарем виборчої комісії (секретарем засідання). Зміст
та наскрізний номер постанови повинні бути відображені у протоколі
відповідного засідання виборчої комісії.
5. Постанова, прийнята окружною чи дільничною виборчою комісією,
вивішується на стенді офіційних матеріалів комісії для загального
ознайомлення не пізніше ранку наступного дня після дня її прийняття, а
прийнята напередодні дня голосування, у день голосування та під час
підрахунку голосів, встановлення підсумків голосування, - не пізніш як
через чотири години після завершення засідання виборчої комісії.
Постанова, прийнята окружною виборчою комісією, надсилається до
Центральної виборчої комісії для оприлюднення на її офіційному
веб-сайті. Копія постанови, прийнята окружною чи дільничною виборчою
комісією, засвідчена головою виборчої комісії чи його заступником і
секретарем виборчої комісії та скріплена печаткою виборчої комісії,
видається суб'єкту виборчого процесу, якого вона стосується, на його
вимогу, не пізніше ніж через чотири години після її прийняття, а
прийнята напередодні дня голосування та в день голосування -
невідкладно. Стенд офіційних матеріалів комісії обладнується в
приміщенні комісії у місці, вільно доступному для відвідувачів.
6. З питань поточної діяльності комісія може приймати протокольні
рішення, зміст яких заноситься до протоколу виборчої комісії та не
оформлюється окремим документом.
7. Виборча комісія складає акти та протоколи. Акт комісії засвідчує
певний факт або певну подію, виявлені і визнані комісією. Протокол
комісії встановлює підсумки певних дій, виконаних комісією.
8. Акти і протоколи виборчої комісії складаються у випадках,
передбачених цим Законом, за формами, затвердженими Центральною
виборчою комісією, та у кількості примірників, встановленій цим
Законом. Акт або протокол комісії підписується всіма присутніми на
засіданні членами виборчої комісії, підписи яких скріплюються печаткою
виборчої комісії. Перший примірник акта чи протоколу мають право
підписати присутні на засіданні кандидати у депутати, представники
партій у Центральній виборчій комісії чи уповноважені особи партій,
офіційні спостерігачі.
Стаття 36. Статус члена виборчої комісії
1. Статус члена Центральної виборчої комісії визначається Законом України "Про Центральну виборчу комісію".
2. Статус члена окружної чи члена дільничної виборчої комісії, а також
порядок набуття цього статусу визначається цим Законом.
3. Член окружної, дільничної виборчої комісії на першому засіданні
виборчої комісії, в якому він бере участь, в обов'язковому порядку
ознайомлюється зі змістом частин сьомої - дванадцятої цієї статті,
після чого складає таку присягу члена комісії:
"Я, (прізвище, ім'я та по батькові), беручи на себе повноваження члена
виборчої комісії та усвідомлюючи свою високу відповідальність перед
Українським народом, присягаю додержуватися Конституції України та
виборчих законів України, чесно і сумлінно виконувати свої обов'язки,
виходячи з принципів верховенства права, законності, об'єктивності та
неупередженості, забезпечувати реалізацію і захист виборчих прав
громадян України".
4. Особа, яка склала присягу, ставить свій підпис під текстом присяги.
Цей документ є невід'ємною частиною документації відповідної комісії.
Члену комісії після складення ним присяги видається посвідчення за
підписом голови комісії вищого рівня за формою, затвердженою
Центральною виборчою комісією.
5. Відмова скласти присягу означає відмову особи бути членом комісії.
6. За рішенням виборчої комісії, яке затверджується виборчою комісією
вищого рівня, голова, заступник голови, секретар або інші члени
окружної чи дільничної виборчої комісії (загальною кількістю не більше
трьох осіб) протягом усього періоду повноважень виборчої комісії або
частини цього періоду можуть виконувати свої повноваження у виборчій
комісії відповідно до статті 47 цього Закону на платній основі на
підставі цивільно-правового договору між ними і виборчою комісією.
Зазначені особи на цей період звільняються від виконання виробничих або
службових обов'язків за основним місцем роботи із збереженням
загального та спеціального стажу.
7. Член виборчої комісії має право:
1) брати участь у підготовці питань, що вносяться на розгляд виборчої комісії;
2) виступати на засіданнях виборчої комісії, ставити іншим учасникам
засідання запитання щодо порядку денного, вносити пропозиції з питань,
віднесених до повноважень комісії;
3) за дорученням відповідної виборчої комісії перевіряти діяльність виборчих комісій нижчого рівня;
4) безперешкодно знайомитися з документами виборчої комісії, членом
якої він є, та виборчих комісій нижчого рівня на відповідній території;
5) на відшкодування шкоди, заподіяної його життю, здоров'ю чи майну у
зв'язку з виконанням обов'язків члена виборчої комісії, у тому числі
витрат на відрядження, пов'язаних з виконанням обов'язків члена
комісії, у порядку і розмірі, що встановлені Кабінетом Міністрів
України.
8. Член комісії не може бути звільнений з роботи, переведений на нижчу
посаду з підстав, пов'язаних із виконанням його обов'язків у виборчій
комісії.
9. Член виборчої комісії зобов'язаний:
1) додержуватися Конституції України, цього та інших законів України
та актів законодавства з питань підготовки і проведення виборів;
2) брати участь у засіданнях виборчої комісії;
3) виконувати рішення виборчої комісії та обов'язки, покладені на нього згідно з їх розподілом у комісії.
10. Член виборчої комісії має також інші права та обов'язки відповідно до цього та інших законів України.
11. На час безпосереднього виконання обов'язків члена виборчої комісії
(участь у засіданнях комісії, інших заходах на виконання цього Закону
чи рішень комісії) на кожного члена виборчої комісії поширюються
гарантії і компенсації, передбачені законодавством для працівників на
час виконання ними державних або громадських обов'язків у робочий час.
Члени виборчої комісії звільняються від виконання службових обов'язків
за місцем постійної роботи на час, необхідний для здійснення обов'язків
члена комісії, на підставі письмового повідомлення голови, заступника
голови чи секретаря відповідної виборчої комісії про скликання
засідання комісії або рішення виборчої комісії про залучення члена
комісії до участі в інших заходах, передбачених цим Законом. Такі
повідомлення або рішення повинні містити зазначення дати, часу та
запланованої тривалості засідання виборчої комісії чи іншого заходу.
12. Члену виборчої комісії протягом часу своїх повноважень
забороняється агітувати за чи проти партій, кандидатів у депутати та
публічно оцінювати діяльність партій - суб'єктів виборчого процесу та
кандидатів у депутати.
Стаття 37. Дострокове припинення повноважень складу виборчої комісії або члена виборчої комісії
1. Повноваження усього складу окружної, дільничної
виборчої комісії можуть бути достроково припинені виборчою комісією,
яка її утворила, за власною ініціативою або на підставі рішення суду в
разі систематичного порушення чи одноразового грубого порушення
комісією Конституції України, цього та інших законів України.
2. Дострокове припинення повноважень усього складу виборчої комісії не є ліквідацією цієї комісії.
3. Повноваження члена окружної, дільничної виборчої комісії
припиняються достроково виборчою комісією, яка її утворила, у зв'язку
з:
1) особистою заявою про складення повноважень члена комісії;
2) внесенням подання про заміну члена виборчої комісії суб'єктом, за
поданням якого кандидатуру такого члена було включено до складу виборчої
комісії;
3) припиненням його громадянства України;
4) вибуттям на період включно до дня голосування за межі України або
країни, на території якої утворена закордонна виборча дільниця, що тягне
за собою неможливість виконувати обов'язки члена комісії;
5) реєстрацією його кандидатом у народні депутати України або
кандидатом у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим,
кандидатом у депутати місцевої ради або кандидатом на посаду
сільського, селищного, міського голови, якщо вказані вибори проводяться
одночасно з виборами народних депутатів України;
6) реєстрацією його представником партії у Центральній виборчій
комісії, офіційним спостерігачем, уповноваженою особою партії,
довіреною особою кандидата у народні депутати України або довіреною
особою кандидата у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим,
кандидата у депутати місцевої ради чи кандидата на посаду сільського,
селищного, міського голови, представником, уповноваженою особою
місцевої організації партії, якщо вказані вибори проводяться одночасно з
виборами народних депутатів України;
7) входженням його до складу іншої виборчої комісії, що здійснює
підготовку та проведення виборів народних депутатів України або
депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих
рад та сільських, селищних, міських голів, якщо вказані вибори
проводяться одночасно з виборами народних депутатів України;
8) відмовою скласти присягу члена комісії;
9) порушенням присяги члена комісії, що виявилося як систематичне
невиконання покладених на нього обов'язків, засвідченим не менш як двома
рішеннями з цього приводу виборчої комісії, до складу якої він
входить;
10) одноразовим грубим порушенням законодавства України про вибори,
встановленим рішенням суду або рішенням виборчої комісії вищого рівня;
11) набранням щодо нього законної сили обвинувальним вироком суду за
вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину чи злочину проти виборчих
прав громадян;
12) виявленням обставин наявності судимості за вчинення тяжкого або
особливо тяжкого злочину чи злочину проти виборчих прав громадян, якщо
така судимість не знята або не погашена;
13) визнанням його недієздатним;
14) його смертю.
4. При виникненні обставин, передбачених у пунктах 3, 5 - 8, 11 - 14
частини третьої цієї статті, повноваження члена виборчої комісії
припиняються з моменту їх виникнення або виявлення, а обставин,
передбачених у пунктах 1, 2, 4, 9, 10 частини третьої цієї статті, - з
моменту прийняття рішення про дострокове припинення його повноважень
виборчою комісією, яка її утворила.
Особа, яка подала заяву про складення повноважень, продовжує
виконувати обов'язки голови, заступника голови, секретаря, члена
виборчої комісії до моменту прийняття рішення про дострокове припинення
її повноважень комісією, яка утворила відповідну комісію.
5. Виборча комісія, яка достроково припинила повноваження усього
складу виборчої комісії, окремого члена виборчої комісії, не пізніше
наступного дня повідомляє про це суб'єктів, за поданням яких до складу
комісії було включено осіб, повноваження яких достроково припинено.
6. У разі дострокового припинення повноважень усього складу виборчої
комісії відповідна виборча комісія вищого рівня не пізніш як на третій
день з дня припинення повноважень комісії, але не пізніш останнього дня
перед днем голосування, затверджує новий склад виборчої комісії у
порядку, встановленому цим Законом.
7. У разі дострокового припинення повноважень члена виборчої комісії,
що призвело до зменшення кількісного складу виборчої комісії нижче від
мінімальних меж, встановлених відповідно частиною першою статті 27 або
частинами другою, третьою статті 28 цього Закону, або у зв'язку із
заміною члена виборчої комісії відповідна виборча комісія вищого рівня
не пізніш як на третій день з дня припинення його повноважень, але не
пізніш останнього дня перед днем голосування, включає із числа
кандидатур, внесених суб'єктами подання, зазначеними у пункті 2 частини
другої статті 27 або частиною четвертою статті 28 цього Закону, у
порядку, встановленому Центральною виборчою комісією, до її складу іншу
особу замість члена комісії, повноваження якого припинено, із тим, щоб
кількісний склад такої виборчої комісії відповідав її мінімальній
кількості, а у випадку внесення подання про заміну члена виборчої
комісії одночасно з достроковим припиненням його повноважень включає до
складу відповідної виборчої комісії кандидатуру, внесену на заміну тим
самим суб'єктом подання.
8. У разі дострокового припинення повноважень члена виборчої комісії в
останній день перед днем голосування таке рішення приймається
одночасно з рішенням про включення до складу відповідної виборчої
комісії іншої особи від того ж суб'єкта подання.
9. У разі якщо голова, заступник голови або секретар виборчої комісії
систематично не виконує покладені на нього обов'язки, відповідна
окружна або дільнична виборча комісія може звернутися до виборчої
комісії, яка її утворила, з мотивованим поданням про його заміну, якщо
за це проголосувало не менше двох третин членів складу комісії; у разі
якщо голова, заступник голови або секретар виборчої комісії
відмовляється від виконання своїх повноважень, така особа може особисто
подати власноручно написану заяву про складання повноважень до
виборчої комісії, що утворила відповідну виборчу комісію. Зазначене
подання чи заява підлягає обов'язковому розгляду у строки, зазначені у
частині сьомій цієї статті. Рішення про заміну голови, заступника
голови, секретаря виборчої комісії не тягне за собою припинення
повноважень цих осіб як членів відповідної виборчої комісії. Таке
рішення приймається з урахуванням вимог частини десятої статті 27 та
частини одинадцятої статті 28 цього Закону.
10. Призначення нового голови, заступника голови, секретаря виборчої
комісії проводиться в порядку, встановленому цим Законом.
Стаття 38. Набуття та припинення окружною виборчою комісією статусу юридичної особи
1. Набуття та припинення окружною виборчою комісією
статусу юридичної особи здійснюється в порядку, передбаченому законами
України, з особливостями, встановленими цим Законом.
2. Окружна виборча комісія набуває статусу юридичної особи з моменту
внесення запису про включення відомостей про комісію до Єдиного
державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
3. Для внесення запису про включення відомостей про окружну виборчу
комісію до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -
підприємців голова комісії, в разі його відсутності - заступник
голови, не пізніш як на четвертий день з дня утворення комісії повинен
особисто подати державному реєстратору за місцем розташування окружної
виборчої комісії копію відповідної постанови Центральної виборчої
комісії про утворення комісії та заповнену реєстраційну картку
встановленого зразка. Державна реєстрація окружної виборчої комісії як
юридичної особи здійснюється у день надходження документів для
проведення державної реєстрації юридичної особи.
4. Реєстраційний збір за проведення державної реєстрації окружної виборчої комісії як юридичної особи не сплачується.
5. Статус окружної виборчої комісії як юридичної особи припиняється
шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та
фізичних осіб - підприємців про проведення державної реєстрації
припинення окружної виборчої комісії як юридичної особи.
6. Не пізніш як через п'ять днів з дня офіційного оприлюднення
результатів виборів депутатів голова окружної виборчої комісії, в разі
його відсутності - заступник голови, звертається особисто до органу
реєстрації із письмовим повідомленням про дату припинення комісії.
7. На підставі повідомлення, зазначеного в частині шостій цієї статті,
у Бюлетені державної реєстрації друкується інформація про дату
припинення окружної виборчої комісії, що є підставою для пред'явлення
комісії претензій за борговими зобов'язаннями.
8. Плата за публікацію повідомлення у Бюлетені державної реєстрації про припинення окружної виборчої комісії не сплачується.
9. Для проведення державної реєстрації припинення окружної виборчої
комісії як юридичної особи шляхом ліквідації голова комісії, в разі
його відсутності - заступник голови, після закінчення процедури
припинення комісії, але не раніше тридцяти днів з дня офіційного
оприлюднення результатів виборів, повинен особисто подати державному
реєстратору за місцем розташування комісії заповнену реєстраційну
картку встановленого зразка, довідку архівної установи про прийняття
документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому
зберіганню, а також акт спільної перевірки фінансово-контролюючими
органами. Додаткові документи для проведення державної реєстрації
припинення окружної виборчої комісії як юридичної особи в результаті її
ліквідації не вимагаються. Фінансово-контролюючі органи проводять
перевірки, складають відповідні акти не пізніше п'ятнадцяти днів з дня
офіційного оприлюднення результатів виборів.
10. Голова окружної виборчої комісії, в разі його відсутності -
заступник голови, передає до Центральної виборчої комісії виписку з
Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -
підприємців з відомостями про проведення державної реєстрації
припинення окружної виборчої комісії як юридичної особи.
|